Фізика як фундаментальна наука про природу

Тема:  Фізика як фундаментальна наука про природу  
Учні повинні знати: поняття «фізика», «фізичні тіла і явища», методи дослідження фізичних явищ;   початкових уявлень про фізику, фізичні тіла та явища, методи дослідження фізичних явищ (предметна компетентність); відмінності між речовиною і полем.
Уміти: у Всесвітній мережі Інтернет знаходити за вказаною адресою блог та в ньому виконувати і надсилати тестове задання, працювати із хмаркою тегів, складати карту знань з опорою на відомі знання про природу, користуватися посиланнями на інші джерела (інформаційно-цифрова компетентність)
Цінувати: попередньо одержані знання та їх роль у здобутті наступних.
Тип уроку. Урок вивчення нового навчального матеріалу
Методи навчання:
    · словесні;
    · наочні;
    · практичні;
Засоби навчання:
    · словесні;
    · прості візуальні;
    · складні візуальні
Матеріальне забезпечення уроку:  комп’ютер, проектор, Інтернет
Структура й основний зміст уроку
Етап уроку
Мета етапу
Діяльність учнів та учителя на уроці
Організаційний
етап
мобілізувати учнів, активізувати їх увагу, створити робочу атмосферу на уроці
 Зі слів хмарки складіть речення, це буде тема сьогоднішнього уроку (Інтерактивна хмарка) (WordArt)
Актуалізація
опорних знань з курсу «Приро-дознавство»
актуалізувати опорні знання
Проблемне питання: Як ви гадаєте, фізика в наш час - єдина наука про природу?
Якщо ні, то спробуйте назвати інші науки. 
Підготовка учнів
до активного, свідомого
засвоєння знань
організувати та цілеспрямувати пізнавальну діяльність учнів; підготувати їх до засвоєння нового матеріалу
Узагальнююча діаграма (coggle)- складання карти знань з відомих з курсу «Природознавство» понять про природу, доповнення карти новими поняттями з фізики
Мотивація навчальної діяльності
демонстрація практичної важливості вивчення нового матеріалу, мотивація учнів до його засвоєння
Бесіда вчителя: Фізика – наука про загальні закони природи, які можуть використовувати й інші науки про природу.
Засвоєння нових знань і способів дій
забезпечення сприйняття, осмислення й первинного запам'ятовування знань та способів дій, заохочення учнів до самоорганізації процесу навчання
1.                Кожна наука має свою мову. Нам необхідно познайомитися з «абеткою» фізичної мови, тобто з основними поняттями і термінами. Ми вже знаємо, що таке фізичне явище. Назвемо ще декілька термінів.
Явищами природи називають все, що закономірно відбувається в природі.
Фізичні явища – явища, які можна описати за допомогою фізичних законів
Матерія - це усе те, що нас оточує.
Фізичним тілом називають будь-який предмет.
Речовина – це те, з чого складаються фізичні тіла.
2.               Роль фізики в житті людини, у розвитку науки і техніки. Досягнення сучасної фізичної науки. (Відеододаток Інтерактивного навчання «Ранок»)
Закріплення нових знань і способів дій
забезпечення засвоєння нових знань та способів дій на рівні застосування в зміненій ситуації, самостійне виконання учнями завдань, що вимагають застосування знань у знайомій та зміненій ситуації
Бесіда за питаннями:
·         Наведіть приклади явищ природи.
·         Наведіть приклади фізичних тіл
·         Що розуміють під фізичним явищем?
·         Чому фізику вважають основою техніки?
·         Які сучасні досягнення науки та техніки стали можливими завдяки успіхам фізики?
Підсумки уроку. Рефлексія
встановлення відповідності між поставленими завданнями уроку та його результатами самооцінка та взаємооцінювання діяльності
Інтерактивна вправа (LearningApps) – згрупуйте терміни: явище, тіло, речовина – перетягуючи назви у певні клітинки
Повідомлення домашнього завдання
забезпечення розуміння мети, змісту й способів виконання домашнього завдання
Домашнє завдання § 1, (п.1-2).  Виконати тест  в Google формах: зайти за посиланням на тест, виконати завдання тесту і надіслати



Організаційний  етап
Прочитайте тему сьогоднішнього уроку (Інтерактивна хмарка) (WordArt)







Актуалізація опорних знань з курсу «Природознавство».
У перекладі з грецької слово «фізика» якраз і означає «природа». Цю назву використовував Аристотель у IV ст. до н. е.
Як ви гадаєте, фізика в наш час - єдина наука про природу?
Якщо ні, то спробуйте назвати інші науки. 
(узагальнююча діаграма)  
 
                      


 Бачите, який довгий перелік наук ми отримали, а це ж лише мала їх частина! Всі ці науки (їх називають природничими) вивчають природні явища. Вони тісно пов’язані з фізикою та спираються на її досягнення.

Мотивація навчальної діяльності   Фізика – наука про природу. Фізика - одна з найстаріших наук. Вона виникла приблизно 2,5 тисячі років тому і постійно оновлюється. Особливо плідно фізика розвивається в наш час. Слово «фізика» походить від грецького «фізюс», що означає «природа».  Фізика озброює людину знаннями про навколишній світ, дає змогу його змінювати, використовувати природні явища для своїх потреб. За допомогою законів фізики люди створили нові прилади й технології, що полегшують повсякденне життя - від найпростіших важелів і блоків до сучасних автомобілів, засобів зв’язку, космічних апаратів,  методів діагностики в медицині тощо.
Засвоєння нових знань і способів дій
1. Фізичні тіла та фізичні явища.
Кожна наука має свою мову. Нам необхідно познайомитися з «абеткою» фізичної мови, тобто з основними поняттями і термінами. Ми вже знаємо, що таке фізичне явище. Назвемо ще декілька термінів.
Явищами природи називають все, що закономірно відбувається в природі.
Фізичні явища – явища, які можна описати за допомогою фізичних законів
Матерією це усе те, що нас оточує.
Фізичним тілом називають будь-який предмет.
Речовина – це те, з чого складаються фізичні тіла.

Закріплення нових знань і способів дій
  • Наведіть приклади явищ природи.
  • Наведіть приклади фізичних тіл
  • Що розуміють під фізичним явищем?
  • Чому фізику вважають основою техніки?
  • Які сучасні досягнення науки та техніки стали можливими завдяки успіхам фізики?
Інтерактивна вправа (LearningApps)

Домашнє завдання § 1, (п.1-2). Виконати тест

Немає коментарів:

Дописати коментар