Основні положення атомно-молекулярного вчення.




Тема: Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома. 
Учні повинні знати: поняття «атоми», «молекули», будову атома, «дифузія», основні положення молекулярно-кінетичної теорії (предметна компетентність).
Уміти: розрізняти прості і складні речовини, використовувати можливості сервісу Н5Р (діалогові картки Edit Dialog Cardsдля самоперевірки знань про матерію, тіло, речовину; інтерактивну вправу «Перетягування» (Drag and Drop) для ознайомлення з новим матеріалом, поданим у графічному вигляді та у форматі відео; перевіряти власний рівень засвоєння нового матеріалу із застосуванням опитувальника «Резюме» (Introduction text); розв’язувати якісні задачі за допомогою інтерактивної вправи «Квест Edit True/False Question», виконувати тестові завдання різного характеру у Google формах і надсилати їх для перевірки (інформаційно-цифрова компетентність).
Цінувати: знання, отримані в результаті використання сервісу Н5Р
Тип уроку: Комбінований урок.
Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку: комп’ютер, проектор, Інтернет, 
Методи навчання:     
· словесні;    
· наочні;     
· практичні;
Засоби навчання:     
· словесні;     
· прості візуальні;     
· складні візуальні.
Структура й основний зміст уроку
Етап уроку
Мета етапу
Діяльність учнів та учителя на уроці
Організаційний
етап
мобілізувати учнів, активізувати їх увагу, створити робочу атмосферу на уроці
Робота з інтерактивною презентацією сервісу Н5Р, 1 слайд. Діалогові картки (Edit Dialog Cards): прочитати завдання і швидко дати відповідь. Перегорнувши картку, перевірити правильність своєї відповіді.  
Актуалізація
опорних знань (перевірка домашнього завдання)
актуалізувати опорні знання,
перевірити правильність, повноту та розуміння виконання домашнього завдання
Аналіз  інтерактивної вправи https://learningapps.org/watch?v=pmxo4kqqt23  
Бесіда за питаннями
1. Що таке фізичне тіло? Наведіть приклади.
2. Що таке речовина? Наведіть приклади.
Підготовка учнів
до активного, свідомого
засвоєння знань
організувати та цілеспрямувати пізнавальну діяльність учнів; підготувати їх до засвоєння нового матеріалу
Якщо взяти шматочок фарби і вкинути її у склянку з водою, то через деякий час можна побачити, що вся вода стане зафарбованою. Віділлємо половину води і доллємо чистої. Чи буде вода у склянці чистою?  Поки можна її розводити чистою водою?
Мотивація навчальної діяльності
демонстрація практичної важливості вивчення нового матеріалу, мотивація учнів до його засвоєння
Робота з інтерактивною презентацією сервісу Н5Р, 2 слайд. Проблемне питання: Чим відрізняються різні речовини? Чи можна нескінчено ділити речовину на менші частини?

Засвоєння нових знань і способів дій
забезпечення сприйняття, осмислення й первинного запам'ятовування знань та способів дій, заохочення учнів до самоорганізації процесу навчання
Робота з інтерактивною презентацією сервісу Н5Р, 3 слайд, який місить перехід на слайд 6 з первинним закріпленням: «Перетягування (Drag and Drop)»: прочитавши завдання установіть відповідність між назвою і видом молекул, 4 слайд встановлює між предметні звʼязки з хімією, 5-й – відеододаток Інтерактивного навчання Ранок – види молекул. 7-й слайд – пояснення явища дифузії  і його демонстрування (відеододаток із сайту Нова школа). 8-й слайд демонструє відео «Швидкість дифузії» і опитувальник «Резюме (Introduction text)»: прочитай завдання і вибери відповідь. До одного завдання пропонується 5 запитань із трьома відповідями, з них одна правильна. 9-й слайд – основні положення МКТ: підсумок 3-9 слайдів.

Закріплення нових знань і способів дій
забезпечення засвоєння нових знань та способів дій на рівні застосування в зміненій ситуації, самостійне виконання учнями завдань, що вимагають застосування знань у знайомій та зміненій ситуації
Завдання 10-го слайду містить квест Edit True/False Question: 6 запитань, у яких потрібно дати відповідь: чи правильне твердження. Якщо відповідь вірна: зʼявляється зелена галочка, невірна – червоний хрестик. Після виконання цих завдань можна побачити оцінку виконання: скільки правильних відповідей ви дали.
Підсумки уроку.
встановлення відповідності між поставленими завданнями уроку та його результатами
11-й слайд – бесіда за питаннями уроку, останній, 12, слайд заданий як результуючий по всім завданням в презентації. Учень може побачити свій результат на усіх етапах виконання завдань.
Рефлексія
 самооцінка та взаємооцінювання діяльності
Що сподобалося на сьогоднішньому уроці? Що не сподобалося? Дайте оцінку своїй роботі та своєму сусіду по парті.
Повідомлення домашнього завдання
забезпечення розуміння мети, змісту й способів виконання домашнього завдання
Опрацювати § 2, Вправа № 2  (1,2,3).  Виконати тест за посиланням у Google формах. Завдання надіслати натиснувши кнопку «Надіслати»




Організаційний  етап

Актуалізація опорних знань (аналіз вправи https://learningapps.org/watch?v=pmxo4kqqt23

Бесіда за питаннями
1. Що таке фізичне тіло? Наведіть приклади.
2. Що таке речовина? Наведіть приклади.
Підготовка учнів   до активного, свідомого засвоєння знань
Якщо взяти шматочок фарби і вкинути її у склянку з водою, то через деякий час можна побачити, що вся вода стане зафарбованою. Віділлємо половину води і доллємо чистої. Чи буде вода у склянці чистою?  Поки можна її розводити чистою водою?
Мотивація навчальної діяльності      
Фізика вивчає об’єкти мікро-, макро- і мегасвіту та фізичні явища, що з ними пов'язані. Ми щоденно користуємося десятками, іноді сотнями фізичних тіл, які виготовлені з різних речовин.
Проблемне питання: Чим відрізняються різні речовини? Чи можна нескінчено ділити речовину на менші частини?
Засвоєння нових знань і способів дій  
     1.     Атом (з грецької «неподільний») – найдрібніша, хімічно неподільна частинка  речовини. Атом складається з ядра (нейтрони та протони), навколо якого обертаються електрони. 
Відомо 118 видів атомів. Атоми одного виду утворюють хімічні елементи. Кожен хімічний елемент має назву і умовне позначення. Їх можна знайти в періодичній системі Менделєєва.
 Атоми можуть об’єднуватись у молекули.
Атоми одного хімічного елемента, створюють прості речовини.
Різні хімічні елементи утворюють молекули складних речовин.
    2.      Молекула – частинка речовини, яка складається з однакових (проста речовина) чи різних (складна речовина) атомів, що об’єднані хімічними зв’язками.
Броунівський рух: пояснюється рухом молекул рідини, які хаотично «штовхають» броунівську частинку
    3.     Дифузія – процес взаємного проникнення молекул (атомів, йонів) однієї речовини в проміжки між молекулами (атомами, йонами) іншої речовини, внаслідок чого відбувається самовільне перемішування дотичних речовин.
       4.     Основні положення МКТ
1)    Всі тіла складаються з частинок (молекул, атомів, йонів)
2)    Ці частинки перебувають у безперервному хаотичному русі.
3)    Частинки взаємодіють одна з одною.

Чому можливе явище дифузії?
·        Між молекулами є проміжки.
·        Молекули рухаються хаотично.
·        Зі збільшенням температури  збільшується швидкість молекул.
·        Явище дифузії існує в усіх агрегатних станах.
·        Швидкість дифузії залежить від температури і стану речовини.
Закріплення нових знань і способів дій  
·        Кисень може бути рідким?
·        Кисень  може бути твердим?
·        Мідь може бути газом?
·        Пляшка буває дійсно порожньою?
·        Між найменшими частинками речовини існують проміжки?
·        Дифузію  у твердих тілах можна прискорити?
·        У процесах засолювання овочів, м’яса, риби використовують явище дифузії?
Підсумки уроку. Бесіда за питаннями
·        Як називають частинки, з яких складаються речовини?
·        Скільки видів атомів відомі науці?
·        Чим пояснюється той факт, що існують мільйони різних речовин?
·        Що ви знаєте про розмір атомів і молекул?
·        Як можна довести, що між частинками речовини існують проміжки?
·        Дайте визначення дифузії.
·        Наведіть приклади дифузії.
·        Чому тверді тіла та рідини не розпадаються на окремі частинки?
·        За яких умов притягання між молекулами (атомами, йонами) стає помітним?
Рефлексія Що сподобалося на сьогоднішньому уроці?
Що не сподобалося? Дайте оцінку своїй роботі та роботі свого сусіда по парті.
Повідомлення домашнього завдання   Вивчити § 2, Вправа № 2 (1,2,3). Виконати тест у Google формах. 





Немає коментарів:

Дописати коментар