Фізичні величини та їх вимірювання.



Тема: Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
Учні повинні знати: поняття «фізична величина», «Міжнародна система одиниць фізичних величин», «ціна поділки шкали», «межі та точність вимірювань», види вимірювання фізичних величин, символи та одиниці вимірювання фізичних величин (предметна компетентність);
Уміти: розрізняти фізичну величину та її одиниці вимірювання, записувати значення фізичних величин, порівнювати їх, визначати ціну поділки та межі вимірювання, використовувати префікси для утворення кратних і частинних одиниць; виконувати тестові завдання різного характеру у Google формах і надсилати їх для перевірки; встановлювати міжпередметні зв’язки за допомогою вправи «Edit Multiple Choice» (множинний вибір); використовувати можливості сервісу Н5Р для перегляду відео на етапі вивчення нового матеріалу; виконувати вправу «Edit Fill in the Blanks» (Заповніть бланки); відповідати на запитання тесту «Introduction text» (Резюме); встановлювати відповідність між величинами та одиницями їх вимірювання із застосуванням вправи «Drag and Drop» (перетягування) (інформаційно-цифрова компетентність).
Цінувати: знання, отримані в результаті використання сервісу Н5Р
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку: комп’ютер, проектор, Інтернет,  лінійка, рулетка, мірний циліндр, годинник.
Методи навчання:
     · словесні;
     · наочні;
     · практичні;
Засоби навчання:
     · словесні;
     · прості візуальні;
     · складні візуальні.
Структура й основний зміст уроку



Зміст етапу
Мета етапу
Діяльність учнів та учителя на уроці
Організаційний
етап
мобілізувати учнів, активізувати їх увагу, створити робочу атмосферу на уроці
Інтерактивна презентація у сервісі Н5Р, слайд 1.  Бесіда за питаннями
·  Як ви вважаєте, наскільки часто люди виконують вимірювання?
·  Наскільки важливо вміти це робити правильно?
·  Яких наслідків слід очікувати, якщо результати вимірювань будуть хибними?
Актуалізація
опорних знань (перевірка домашнього завдання)
актуалізувати опорні знання,
перевірити правильність, повноту та розуміння виконання домашнього завдання
Аналіз виконання тесту у Google формах. За створеною автоматично таблицею Excel дати оцінку правильності виконання тесту і виставити оцінку учням за виконання завдань. Аналіз учитель може провести заздалегідь, а на уроці коротко зупинитися на помилках. Це дає економію часу на уроці.
Підготовка учнів
до активного, свідомого
засвоєння знань
організувати та цілеспрямувати пізнавальну діяльність учнів; підготувати їх до засвоєння нового матеріалу
Пригадаємо кілька приладів, якими ви та ваша родина користуєтесь майже щоденно: годинник, терези, термометр, спідометр, манометр тощо.

Мотивація навчальної діяльності
демонстрація практичної важливості вивчення нового матеріалу, мотивація учнів до його засвоєння
Ваші батьки вміють правильно користуватися цими приладами. Але і ви станете дорослими та самостійними, і теж повинні будете вміти користуватися різними приладами. Саме цьому ми сьогодні з вами будемо вчитися.
Засвоєння нових знань і способів дій
забезпечення сприйняття, осмислення й первинного запам'ятовування знань та способів дій, заохочення учнів до самоорганізації процесу навчання
2-й слайд. Дає визначення фізичної величини та її одиниці вимірювання. 3-й слайд – використання міжпредметних звʼязків з математикою минулих уроків вправа «Edit Multiple Choice» - множинний вибір. 4-й слайд – відео про одиниці вимірювання і посилання на основні одинці СІ з відеороликами, де дається пояснення цього еталону. 5-й слайд: використання кратних та частинних одиниць – короткий відеоролик з переходом на 9-й слайд: види вимірювань. З цього слайду є перехід на наступні з поясненням прямих (10-й) і непрямих (11-й) вимірювань. Наступний 12-й слайд: основа вимірювань: шкала, ціна поділки. 13-й слайд: первинне закріплення: вправа «Заповніть бланки  (Edit Fill in the Blanks)» - вписати слово за змістом. 14-й та 15-й слайди містять важливу інформацію щодо меж вимірювання та точності
Закріплення нових знань і способів дій
забезпечення засвоєння нових знань та способів дій на рівні застосування в зміненій ситуації, самостійне виконання учнями завдань, що вимагають застосування знань у знайомій та зміненій ситуації
16-й слайд  містять інтерактивну вправу «Заповніть бланки  (Edit Fill in the Blanks)»: вписати слово за змістом та 17-18-й :  «Резюме (Introduction text)» (до одного завдання дано три види запитань на використання кратних і частинних одиниць. 
Підсумки уроку.
встановлення відповідності між поставленими завданнями уроку та його результатами
Відповіді на проблемні питання вислухати від учнів.  
Бесіда за питаннями(слайд 19)

Рефлексія
самооцінка та взаємооцінювання діяльності
Оцініть свою діяльність на уроці. Як ви вважаєте як працював ваш товариш?
Повідомлення домашнього завдання
забезпечення розуміння мети, змісту й способів виконання домашнього завдання
Опрацювати § 4, Вправа № 4 (1, 2, 3) Виконати завдання «Установіть відповідність між величинами та їх одиницями вимірювання» – вправа «Перетягування (Drag and Drop)», сервіс Н5Р. (відповіді записати у зошит)





Організаційний  етап 
Бесіда за питаннями
·                   Як ви вважаєте, наскільки часто люди виконують вимірювання?
·                   Наскільки важливо вміти це робити правильно?
·                   Яких наслідків слід очікувати, якщо результати вимірювань будуть хибними?
Актуалізація знань учнів (аналіз виконання тесту)
Щоб допомогти вам відповісти на ці запитання, нагадаємо кілька приладів, якими ви та ваша родина користуєтесь майже щоденно: годинник, ваги, термометр, спідометр, манометр.

Підготовка учнів   до активного, свідомого засвоєння знань Пригадаємо кілька приладів, якими ви та ваша родина користуєтесь майже щоденно: годинник, терези, термометр, спідометр, манометр тощо.
Мотивація навчальної діяльності       Ваші батьки вміють правильно користуватися цими приладами. Але і ви станете дорослими та самостійними, і теж повинні будете вміти користуватися різними приладами. Саме цьому ми сьогодні з вами будемо вчитися.

Засвоєння нових знань і способів дій 
1. Властивості тіл. Фізичні величини.
Фізична величина – це кількісна характеристика фізичного тіла або явища.
Одиницею вимірювання фізичної величини є така ж фізична величина, прийнята за одиницю
У науці використовують одиниці фізичних величин, визначені Міжнародною системою одиниць, яку скорочено називають SI – від англійських слів System International, що означає «Міжнародна система».
Є всього сім основних одиниць фізичних величин – метр, секунда, кілограм, кельвін, ампер, кандела, моль, а всі інші можна утворити з них.
2. Кратні та частинні одиниці
Кратні одиниці — це одиниці, які більші за основні одиниці в 10, 100, 1000 і більше разів.
Частинні одиниці — це одиниці, які менші від основних одиниць у 10, 100, 1000 і більше разів.
3. Вимірювання. Засоби вимірювання. Вимірювальні прилади
Виміряти яку-небудь величину — це означає порівняти її з однорідною величиною, прийнятою за одиницю.
Прилади, за допомогою яких вимірюють фізичні величини, називають вимірювальними. (лінійка, рулетка, секундомір, годинник, ваги, термометр, спідометр, динамометр, манометр)
Вимірювання бувають прямі й непрямі.
Пряме вимірювання - визначення значення фізичної величини безпосередньо за допомогою засобів вимірювання.
Щоб визначити площу прямокутника, можна виміряти його довжину та ширину, а потім перемножити. Це - приклад непрямого вимірювання.
Шкала приладу являє собою сукупність штрихів, поділок і чисел.
Штрихи - це риски, нанесені на шкалі.
Поділки - це відстані між двома найближчими штрихами.
Значення ж, що відповідають «проміжним» поділкам шкали, можна знайти за допомогою простого підрахунку.
Ціна поділки приладу – це значення найменшої поділки шкали цього приладу.
Її знаходять так: беруть найближчі поділки, біля яких написано значення величини, та ділять різницю цих значень на кількість проміжків між поділками, розташованими між ними. Наприклад, найближчі сантиметрові поділки на лінійці розділяють десять проміжків. Виходить, ціна поділки лінійки дорівнює 0,1 см = 1 мм.
Межі вимірювання — це найбільше і найменше значення фізичної величини, які можна виміряти певним приладом.
Визначимо ціну поділки шкали медичного термометра. Для цього:
1)        оберемо два значення температури, які наведені на шкалі, наприклад, 40 °С і 39 °С, і знайдемо їхню різницю: 40 °С - 39 °С = 1 °С;
2)        визначимо кількість поділок між рисками, біля яких вказані ці значення, — 10 поділок;
3)        отриману різницю поділимо на кількість поділок:    .
Отже, ціна поділки шкали взятого термометра становить 0,1°С:

Точність вимірювань будемо вважати рівною половині ціни поділки шкали приладу. Чим ціна поділки менша, тим точність більша.

Закріплення нових знань і способів дій  
                                                                         
1. Визначте ціну поділки поданих приладів
2. Переведіть 15 см в м, дм, мм.
3. Переведіть 2,3 м в см, дм, мм.




Підсумки уроку  Відповіді на проблемні питання:
·      Як ви вважаєте, наскільки часто люди виконують вимірювання?
·      Наскільки важливо вміти це робити правильно?
·      Яких наслідків слід очікувати, якщо результати вимірювань будуть хибними?
Бесіда за питаннями
1. Дайте визначення фізичної величини.
2. Наведіть приклади фізичних величин. Які властивості тіл або які фізичні явища вони характеризують?
3. Яким символом позначають об'єм тіла? швидкість руху тіла? час руху тіла?
4. Що означає виміряти фізичну величину?
5. Наведіть приклади префіксів, які використовують для утворення частинних одиниць; кратних одиниць.
6. Наведіть приклади мір та вимірювальних приладів.
7. Які характеристики приладу можна визначити за допомогою шкали цього приладу?
8. Що називають ціною поділки шкали приладу?

Рефлексія Оцініть свою діяльність на уроці. Як ви вважаєте як працював ваш товариш?

Повідомлення домашнього завдання Опрацювати § 4, Вправа № 4 (1, 2, 3) Виконати завдання «Установіть відповідність між величинами та їх одиницями вимірювання» – вправа «Перетягування (Drag and Drop)», сервіс Н5Р.



Немає коментарів:

Дописати коментар