Фізичні тіла й фізичні явища.

Тема: Фізичні тіла й фізичні явища.
Учні повинні знати: зміст понять «фізичне тіло», «фізичне явище», ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних та інших явищ  (предметна компетентність)
Уміти: наводити приклади фізичних явищ та фізичних тіл, визначати тип явищ, розрізняти види матерії (предметна компетентність), користуватися інтерактивною карткою, розв’язувати якісні задачі з опорою на флеш-картку в сервісі Н5Р, переходити за QR-кодом  на сторінку домашнього завдання (інформаційно-цифрова компетентність).
Цінувати: співвідношення нових знань із уже наявними, можливості цифрових технологій.
Тип уроку. Комбінований урок.
Матеріальне забезпечення уроку: комп’ютер, проєктор, Інтернет 
Методи навчання:
     · словесні;
     · наочні;
     · практичні;
Засоби навчання:
     · словесні;
     · прості візуальні;
     · складні візуальні.
Структура й основний зміст уроку
Етап
Мета етапу
Діяльність учнів та учителя на уроці
Організаційний
етап
мобілізувати учнів, активізувати їх увагу, створити робочу атмосферу на уроці
Ваше перше знайомство з фізикою відбулося. Вважайте, що ми разом вирушили у довгу мандрівку. Хотілося б, щоб ви з перших кроків зрозуміли: мандрівка буде нелегкою, проте дуже цікавою. У когось вона триватиме 5 шкільних років, а у когось і все життя. Хай щастить вам на цьому шляху!
Актуалізація
опорних знань (перевірка домашнього завдання)
актуалізувати опорні знання,
перевірити правильність, повноту та розуміння виконання домашнього завдання
Аналіз виконання тесту  у Google формах. Тест автоматично формує таблицю Excel, куди вносяться відповіді учнів. Учитель має змогу заздалегідь перевірити виконання завдань, а на уроці дати оцінку виконання та корегування  відповідей, причому корекція можлива самими учнями.
Підготовка учнів
до активного, свідомого
засвоєння знань
організувати та цілеспрямувати  пізнавальну діяльність учнів; підготувати їх до засвоєння нового матеріалу
Інтерактивна картка «Гарячі точки зображення» у сервісі Н5Р дає можливість з’ясувати, чи розуміють учні різницю між тілами та явищами, чи можуть назвати тип явища. При наведенні на значок      з’являється картинка з назвою – потрібно швидко вказати: це тіло чи явище, якщо явище – то яке
Мотивація навчальної діяльності
демонстрація практичної важливості вивчення нового матеріалу, мотивація учнів до його засвоєння
Фізичним тілом називають будь-який предмет. Озирніться  навкруги  та  назвіть  фізичнітіла,  що  нас  оточують.
Чи зможете ви назвати якийсь вид матерії, що не є речовиною?
Засвоєння нових знань і способів дій
забезпечення сприйняття, осмислення й первинного запам'ятовування знань та способів дій, заохочення учнів до самоорганізації процесу навчання
З певною допомогою діти називають світло (жодне фізичне тіло не може складатися зі світла!), а іноді й радіохвилі. Світло та радіохвилі є прикладами поля. Розрізняють два види матерії: речовина та поле. 

Укажіть окремо назви фізичних тіл, речовин та фізичних явищ: скло, вагон, олівець, падіння, метал, лампа, кулька, ковзання, нагрівання, повітря, кипіння.
Закріплення нових знань і способів дій
забезпечення засвоєння нових знань та способів дій на рівні застосування в зміненій ситуації, самостійне виконання учнями завдань, що вимагають застосування знань у знайомій та зміненій ситуації
Розв’язування якісних задач.
1.          З використанням флеш-картки (Flashcards) у сервісі Н5Р. Завдання «Виберіть тип явищ». Укажіть тип зображеного на картці явища. Якщо ви вказали правильно, загориться зелене світло і ви можете рухатися далі. Якщо ж неправильно – червона картка фіксує помилку. Якщо ж ви не можете одразу указати тип – пропустіть. Ви матимете змогу повернутися до нього пізніше. Коли всі завдання виконано, ви побачите свій результат – кількість правильних відповідей. Постарайтесь отримати максимум! 
Усні вправи
2.     Які з наведених явищ є тепловими та водночас оптичними: туристи розпалюють вогнище, спалахує блискавка, світиться лампа розжарення, світиться в темряві гнила деревина?
3.     Які з наведених явищ є електричними та водночас оптичними: працює електричний дзвоник, світиться лампа розжарювання, спалахує блискавка, через телескоп спостерігають далеку зорю, під час вимикання електричного приладу виникають іскри?
Підсумки уроку.
встановлення відповідності між поставленими завданнями уроку та його результатами
Бесіда за питаннями
1. Які явища відносять до фізичних? Наведіть приклади фізичних явищ.
2.    Дайте визначення матерії. Які види матерії ви знаєте?
3.    Дайте визначення фізичного тіла. Наведіть приклади фізичних тіл.
Рефлексія
самооцінка та взаємооцінювання діяльності
Що сподобалося на сьогоднішньому уроці?
Що не сподобалося? Дайте оцінку своїй роботі.
Повідомлення домашнього завдання
забезпечення розуміння мети, змісту й способів виконання домашнього завдання
Прочитати матеріал за підручником: § 1(п. 3-4); виконайте інтерактивну вправу за QR-кодом



Організаційний  етап
Актуалізація  опорних знань (перевірка домашнього завдання) Аналіз виконання тесту  у Google формах
Підготовка учнів   до активного, свідомого засвоєння знань (Інтерактивна картка «Гарячі точки зображення» у сервісі Н5Р)
Фізика – це природнича наука, яка вивчає найзагальніші закономірності явищ природи, властивості та будову матерії, закони її руху.
Фізичні явища – явища, які можна описати за допомогою фізичних законів
1) механічні (падіння каменя, кочення кульки, рух Землі навколо Сонця);
2) звукові (дзвін, пташиний спів, тупіт коня, гуркіт грому, розмова)
3) теплові (кипіння води, танення льоду, утворення хмар);
4) електричні (блискавка, нагрівання провідника струмом);
5) магнітні (притягання залізних предметів до магніту, взаємодія магнітів);
6) світлові (світіння лампи або полум’я, отримання зображень за допомогою лінзи або дзеркала).
Мотивація навчальної діяльності    Фізичним тілом називають будь-який предмет.
Озирніться  навкруги  та  назвіть  фізичні  тіла,  що  нас  оточують.
Це рослини, тварини, гори, планети, предмети повсякденного вжитку (ручка, пенал, олівець)...
Чи зможете ви назвати якийсь вид матерії, що не є речовиною?

Засвоєння нових знань і способів дій  З певною допомогою діти називають світло (жодне фізичне тіло не може складатися зі світла!), а іноді й радіохвилі. Світло та радіохвилі є прикладами поля. Розрізняють два види матерії: речовина та поле. Про поле (наприклад, електричне) ми будемо докладніше говорити у 8 класі. 
Закріплення нових знань і способів дій  (флеш-картки (Flashcards сервісі Н5Р)

1.     Випишіть окремо назви фізичних тіл, речовин та фізичних явищ: скло, вагон, олівець, падіння, метал, лампа, кульку, ковзання, нагрівання, повітря, кипіння. (Інтерактивна картка – виберіть тип явищ)

Усні вправи
2.     Які з наведених явищ є тепловими та водночас оптичними: туристи розпалюють вогнище, спалахує блискавка, світиться лампа розжарення, світиться в темряві гнила деревина?

3.     Які з наведених явищ є електричними та водночас оптичними: працює електричний дзвоник, світиться лампа розжарювання, спалахує блискавка, через телескоп спостерігають далеку зорю, під час вимикання електричного приладу виникають іскри?

Підсумки уроку. Бесіда за питаннями
1.    Які явища відносять до фізичних? Наведіть приклади фізичних явищ.
2.    Дайте визначення матерії. Які види матерії ви знаєте?
3.    Дайте визначення фізичного тіла. Наведіть приклади фізичних тіл.
Рефлексія Що сподобалося на сьогоднішньому уроці?
Що не сподобалося? Дайте оцінку своїй роботі.
Повідомлення домашнього завдання  Прочитати матеріал за підручником: § 1 (п. 3-4); Виконайте інтерактивну вправу за QR-кодом

Немає коментарів:

Дописати коментар